Cuma, Ocak 02, 2009

Ama Arkadaşlar İyidir

Kitapları çok severim. Annem hep anlatır, uykum geldiğinde evdeki kütüphanenin raflarından birine girip orada uyurmuşum küçükken. (Kütüpanne beni bağrına bas.) Bazıları biraz aşırı bulabilir bu sevgiyi. Bence gayet makul, sonuçta kitap en iyi arkadaştır.

Ama en az kitaplar kadar sevdiğim bir başka güruh daha var ki onalara da "yazarlar" diyoruz. Bunlar benim en yakın arkadaşlarımın bir kısmını oluşturuyorlar. Diğer bir kısmını da bazı roman kahramanları oluşuturuyor. (En diğer bir kısım arkadaşım bu sebeple benim manyak olduğumu iddia ediyor.)

Misal kendisiyle evrende maceradan maceraya koştuğum biriciğim Douglas Adams ve kedilerin telefon olduğunu bulan mucit arkadaşım Julio Cortazar; evlensem nikah şahidim olacak kadar yakın arkadaşlarımdır. İkisinin de rahmetli olmuş olması bir sorun teşkil etmiyor nazarımda. İki elleri kanda olsa gelirler. Ya de en yakın arkadaşlarımdan olan Alper Canıgüz'ün bu arkadaşlığımızdan haberdar olmaması beni bozmuyor. Ben onları candost bilmişim sonuçta, kime ne?

Şeffalık politikam gereği yazar ve roman kahramanı arkadaşlarımla ilişkilerimi açıklıyorum!

Douglas Adams: En yakın arkadaşım, en sevdiğim insan. Hayranlık duyduğum bir yazar aynı zamanda. Öldüğü her aklıma geldiğinde gözlerim doluyor.

Marvin The Paranoid Android: Gezegen kadar beyniyle aklıma takılan şeylerde bana çok yardımcı olan bir arkadaşım. Lakin çok depresif olması ilişkimizi bazen çıkmaza sokuyor. Birbirimizi uzaktan seviyoruz.

Hayyam: Ne zaman umutsuzluğa kapılsam, mutsuz olsam elime bir kadeh tutuşturup "dünya fani" diyerek içimi rahatlatır. Sonra beraber sarhoş oluruz. Hem sanatçı hem bilim insanı, bir de komik adam... Bayılıyoruz birbirimize.

Julio Cortazar: Dostum olmasının yanında rehberim, akıl hocam, cancişim ve bayılarak okuduğum bir yazar.

Agatha Christie: Arkadaşım değil, (Kitaplarının üstündeki fotoğrafı yüzünden kendisinden korkuyorum.) sadece sevdiğim bir yazar.

Miss Marple: Direkt kankam, yaşlanınca olacağım kadın.

Lawrence Block: Bernie Rhodenbarr gibi bir adamı yarattığı için sevdiğim bir insan. Yazar-okur çerçevesindeki ilişkimiz gayet seviyeli. Lakin Bernie için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Bernie Rhodenbarr: Biriciğim. Roman kahramanı olması dostum olmasını asla engellemedi. Ne zaman başım sıkışsa, moralim bozulsa, canım sıkılsa Caroline kankamızı da kapar yanıma koşar. İki tek atar havamızı buluruz.

Daha çok var aslında arkadaşım, ama çok üşendim daha fazla yazmayacağım. Belki sonra...

Hayırlısı.

Hiç yorum yok: